KASIA JOGA

 

JOGA DYNAMICZNA, czyli o pogromcach mitów
Myślisz, że joga to spokojne i z lekka nudne ćwiczenia,  a jej celem jest tylko uspokajanie zbyt zestresowanych?
Błąd.
Podejrzewasz, że nie ma w niej zbyt wiele ruchu i akcji?
Kolejny absurd.
Obawiasz się, że jesteś za mało elastyczna(y), by poradzić sobie w trudnych pozycjach, a poza tym  przecież Ty dobrze wiesz, że to nie dla Ciebie.
Jakże się mylisz!
A teraz czas na najśmieszniejszy z mitów: jestem za stara(y) na takie wygibasy..

No, to już wyczerpałaś(eś) większość mitów na temat jogi.
Na temat JOGI DYNAMICZNEJ
Czas na fakty:
Joga dynamiczna, to joga, która  naprawdę poprawia siłę i wytrzymałość,  a jednocześnie sprawia, że ciało przypomina sobie, że kiedyś posiadało całkiem niezłą elastyczność.
Joga to ćwiczenia z kategorii psychofizycznych, czyli takich, które też super pozytywnie działają na naszą biedną, skołataną i zestresowaną głowę. W tej jodze dzieje się tyle, że nawet nie masz czasu pomyśleć o problemach, z którymi wchodziłeś na matę; a  po zejściu z niej jesteś już innym człowiekiem.
To może już czas spróbować?

Kilka ważnych informacji dla rozpoczynających praktykę jogi:

 

  • Zabierz wygodny strój oraz własną matę (ze względów higienicznych ćwiczymy na własnych matach).
  • Ćwiczymy na boso, ale zabierz też skarpetki i bluzę, gdyż w czasie relaksu na końcu zajęć, temperatura ciała obniża się. Dobrze mieć też klapki do przejścia z szatni do sali ćwiczeń.
  • Ostatni duży posiłek zjedz 3-4 godziny przed zajęciami, lekką kanapkę czy  owoc na 1 godzinę przed praktyką.
  • Nie spóźniaj się! Przyjdź chociaż  z 5 minut przed rozpoczęciem zajęć.
  • W czasie zajęć skupiaj się tylko na własnej osobie, nie porównuj  z innymi, nie poprawiaj innych. W jodze nie ma rywalizacji i niepotrzebnych ambicji.
  • Przy odpowiednim zaangażowaniu w praktykę  już po pierwszych zajęciach odczujesz jej dobroczynne działanie (jak np. lepszy sen  czy dobry nastrój)
  • Ważne: słomiany zapał nie przynosi efektów, dlatego regularność w praktyce jogi jest rzeczą podstawową.
  •  Zgłoś instruktorce dolegliwości zdrowotne. Jeśli jest to krepujące i nie chcesz tego robić przy innych, zrób to przed zajęciami.
  • PROSZĘ, ŚCISZ LUB NAJLEPIEJ NIE ZABIERAJ NA SALĘ TELEFONU.  Nic tak nie wkurza, jak upierdliwa melodyjka w czasie relaksu na końcu zajęć .

                                                                                                                           Do zobaczenia na macie!
                                                                                                                                Kasia Szarzyńska